Jak zdaniem UZP w praktyce szacować wartość odczynników, które uczelnie wyższe kupują poza ustawą Pzp?
Zamawiający nie muszą stosować reguł Prawa zamówień publicznych do postępowań, których przedmiotem są usługi badawcze lub rozwojowe (za wyjątkiem kilku konkretnych kodów CPV). Muszą przy tym spełnić dwa ważne warunki, o których mowa poniżej. Z przedmiotowych zwolnień korzystają często uczelnie wyższe, które prowadzą badania z użyciem różnego rodzaju substancji (odczynników). Dość często pojawiają się u nich wątpliwości, które z nich łączyć i zamawiać w jednej procedurze i jak dzielić je na grupy. Aby je rozwiać, UZP wraz z grupą roboczą złożoną z przedstawicieli kilkunastu uczelni przygotowali tabelaryczne zestawienie poszczególnych odczynników, które można potraktować jako grupy.
Czy zamawiający może spłacać jednocześnie wynagrodzenie podwykonawcy i wykonawcy?
Pytanie: Realizujemy zamówienie na modernizację drogi. Wykonawca, za naszą zgodą, zawarł umowę z podwykonawcą na roboty dotyczące asfaltu. W umowie zawarto zapisy dotyczące zapłaty podwykonawcy zgodne z art. 465 ustawy Pzp. Wykonawca pyta nas, czy wynagrodzenie możemy zapłacić bezpośrednio podwykonawcy, ponieważ nie dysponuje środkami finansowymi przed otrzymaniem wynagrodzenia od nas. Czy zamawiający może równolegle zapłacić podwykonawcy i wykonawcy (po potrąceniu kwoty zapłaty podwykonawcy)?
Czy waloryzacją można objąć wynagrodzenie pracowników wykonawcy?
Pytanie: Czy waloryzacja wynagrodzenia wykonawcy ze względu na zmianę cen materiałów lub kosztów może odnosić się do kosztów związanych z zatrudnieniem pracowników? W umowie na ręczne sortowanie odpadów komunalnych wykonawca posiłkował się rosyjskim podwykonawcą, który zapewniał osoby do świadczenia tych usług. W związku z zakazem udziału rosyjskich podwykonawców w zamówieniach publicznych wykonawca był zmuszony zakończyć współpracę z tym podwykonawcą i samodzielnie zatrudnić osoby do świadczenia usług ręcznego sortowania odpadów, co z kolei przyczyniło się do znacznego zwiększenia kosztów wykonawcy. Czy w związku z powyższym możliwe jest zwiększenie wynagrodzenia wykonawcy na podstawie art. 48 ust. 1 pkt 1 ustawy z 7 października 2022r. o zmianie niektórych ustaw w celu uproszczenia procedur administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców? Umowa została zawarta na 12 miesięcy w styczniu 2022 roku i nie zawiera żadnych zapisów odnośnie do waloryzacji wynagrodzenia wykonawcy. Czy możliwa jest zmiana wynagrodzenia tylko na podstawie kalkulacji kosztów przedstawionych przez wykonawcę?
Czy oprócz oświadczenia do dostawcy energii trzeba dopełnić innych formalności wobec umowy?
Pytanie: Nasza jednostka jest odbiorcą uprawnionym na podstawie art. 2 pkt 2 lit b–e ustawy z 3 listopada 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej do zakupu energii elektrycznej w wysokości 785 zł/MWh. Przed wejściem w życie tej ustawy podpisaliśmy umowę na dostawę energii elektrycznej po cenach rynkowych. Aby skorzystać z ceny uregulowanej ustawą, musimy złożyć do dostawcy oświadczenie wynikające z art. 5 ust. 1. Czy pomimo złożenia oświadczenia, o którym mowa powyżej, mamy też obowiązek zmienić umowę (sporządzić aneks)?
- « pierwsza
- «
- 1
- 2
- 3