Na platformie e-Zamówienia nie przeprowadzisz jeszcze elektronicznego postępowania
Urząd Zamówień Publicznych wydał zalecenia dotyczące prowadzenia postępowania na miniPortalu i korzystania z funkcjonalności platformy e-Zamówienia. Część zamawiających próbuje prowadzić elektroniczne procedury na częściowo oddanej do testowania platformie e-Zamówienia. Tymczasem rejestracja na platformie, jak informuje UZP, ma na razie charakter jedynie techniczny.
Na jaki okres można zawrzeć umowę dotyczącą zamówienia bagatelnego
Pytanie: Postępowanie było prowadzone jeszcze w 2020 roku. Jaki jest okres, na jaki można było zawierać umowy w sprawie zamówienia publicznego? Zgodnie z art. 142 ustawy Pzp umowy mogą być zawierane na czas określony, na okres nie dłuższy niż 4 lata. Czy regulacje zawarte w ww. artykule mają zastosowanie również do umów zawieranych w ramach art. 4 pkt 8 ustawy Pzp?
Które postępowania o zamówienie podlegają zasadom elektronizacji
Pytanie: Czy zamówienia do 50.000 i od 50.000 do 130.000 podlegają elektronizacji? Czy wykonawcy będą mogli składać oferty nadal w formie papierowej?
Które czynności zgodnie z nową ustawą Pzp kierownik zamawiającego może powierzyć pełnomocnikowi
Pytanie: Które z czynności zastrzeżonych dla kierownika zamawiającego zgodnie z nową ustawą Pzp można powierzyć pełnomocnikowi kierownika?
Komunikacja elektroniczna w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
Począwszy od 1 stycznia 2021 r., zaczęła obowiązywać tzw. pełna elektronizacja postępowań o udzielenie zamówienia publicznego. Tym samym aktualnie komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Sprawdź, jak w praktyce stosować te regulacje.
Kiedy w trybie podstawowym poinformować o złożonych ofertach
Pytanie: Kiedy w procedurze podstawowej zamawiający ma obowiązek udostępnić informacje o wykonawcach, którzy złożyli oferty, oraz cenach bądź kosztach zawartych w ofertach?
Jak zareagować na prośbę wykonawcy dotyczącą zmiany terminu składania ofert
Pytanie: Czy wykonawca może zwrócić się z wnioskiem do zamawiającego o wydłużenie terminu składania ofert ze względu na COVID-19? Co w przypadku, gdy wniosek wpłynął po dniu, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert? Czy ww. wniosek należy publikować na stronie zamawiającego jako zapytanie do treści SIWZ?
Jak postąpić, gdy po wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia dokonała się zmiana zamawiającego
Pytanie: Po wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dokonała się zmiana zamawiającego. Poprzedni kierownik zamawiającego na etapie składania ofert zatwierdził zmianę SIWZ. Następnie postępowanie będące nadal w toku (etap składania ofert) zostało przekazane do dalszego procedowania nowemu zamawiającemu. Czy w związku z powyższym poprzedni kierownik zamawiającego powinien złożyć oświadczenie o bezstronności na podstawie art. 17 ust. 2 ustawy Pzp?
Jak opisać wymagane uprawnienia do korzystania z systemów informatycznych
UZP we współpracy z przedstawicielami branży informatycznej przygotował II tom rekomendacji dotyczących zamówień publicznych na systemy informatyczne pn. „OPZ i przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na system informatyczny”. Następnie projekt będzie konsultowany z uczestnikami rynku zamówień publicznych, w trakcie których można zgłaszać ewentualne uwagi.
Formy, wysokość, zasady zwrotu i zatrzymania wadium w nowej ustawie Pzp
Regulacje dotyczące wadium przewidziane w nowej ustawie Pzp w znaczącym stopniu różnią się od dotychczasowych rozwiązań. Wymagają w związku z tym wnikliwej analizy oraz zmiany utartych schematów działania zarówno zamawiającego, jak i wykonawcy. W artykule m.in. o tym, w jakich formach, w jakiej wysokości i kiedy będzie wnoszone wadium, oraz o nowych zasadach zwrotu wadium.