Kiedy trzeba ukryć dane osobowe np. PESEL w udostępnianym protokole postępowania?
Pytanie: Mam pytanie dotyczące udostępnienia protokołu z postępowania wraz z załącznikami. Wnioskujący powołuje się na art. 74 ust. 1 ustawy Pzp. Czy zamawiający udostępnia oferty w takiej postaci, jak otrzymał? Czy powinnyśmy je jakoś zanonimizować? Czy numer PESEL na pełnomocnictwie powinien być ukryty? Czy zamawiający może przesłać dokumenty za pomocą platformy, na której prowadzi postępowanie?
Jak udostępniać oferty po zakończonym postępowaniu?
Pytanie: Jak interpretować zapis art. 74 ust. 2 pkt 1 ustawy Pzp w kontekście wniosku o udostępnienie ofert z postępowania przeprowadzonego i rozstrzygniętego kilka miesięcy temu? Postępowanie zakończono udzieleniem zamówienia w grudniu 2022 roku, a wniosek o udostępnienie ofert wpłynął w marcu 2023 roku. Wnioskodawca powołuje się we wniosku na art. 74 ust. 2 pkt 1 ustawy Pzp. Czy należy udostępnić oferty po upływie określonego w ustawie terminu 3 dni od otwarcia ofert?
Czy zamawiający musi udostępnić informację o wynagrodzeniu w umowie poniżej 130.000 zł?
Pytanie: Spółka komunalna (100% udziału gminy) otrzymała wniosek o udzielenie informacji publicznej dotyczący ujawnienia wynagrodzenia wykonawcy. Umowa została zawarta na podstawie regulaminu, a nie na podstawie ustawy Pzp. Zawarto w niej klauzulę poufności dot. tajemnicy przedsiębiorstwa wykonawcy. Wyliczenie jest poprzedzone słowem „w szczególności”. Nie ma w nim wynagrodzenia, ale wykonawca upiera się, że jest to katalog otwarty i nie wolno spółce udostępniać informacji związanej z otrzymywaną przez niego zapłatą. Czy ma rację?
Czy wyjaśnienie rażąco niskiej ceny jest załącznikiem do protokołu?
Pytanie: Prowadzę postępowanie na wykonanie dokumentacji projektowej. Jesteśmy po otwarciu ofert. W stosunku do jednego wykonawcy podejrzewamy rażąco niską cenę, dlatego wysłaliśmy do niego wezwanie do wyjaśnień. Konkurencyjna firma wystąpiła o udostępnienie złożonych wyjaśnień i związanej z nimi dokumentacji. Czy w ś wietle art. 74 ust. 2 pkt 1 ustawy Pzp powinniśmy przesłać im te dokumenty przed wynikiem postępowania? Co składa się na ofertę z załącznikami?
Czy waloryzacja minimalnego wynagrodzenia w umowie powyżej 6 miesięcy jest obligatoryjna?
Pytanie: Czy w umowach na usługi zawartych na okres powyżej 6 miesięcy klauzule waloryzacyjne dotyczące zwiększenia minimalnego wynagrodzenia są wymogiem?
Czy możliwe jest wydłużenie terminu realizacji umowy, w której nie wykorzystano całej usługi?
Pytanie: Zamawiający – szpital zawarł umowę w trybie podstawowym na usługę hotelową dla pacjentów na okres 12 miesięcy. Zamówienie obejmowało noclegi dla 200 pacjentów realizowane w terminach na bieżąco uzgadnianych w okresie 12 miesięcy od podpisania umowy. Okazało się jednak, że z przyczyn zdrowotnych, niezależnych od stron umowy, nie wszyscy pacjenci mogli skorzystać z rehabilitacji w szpitalu w okresie tych 12 miesięcy i umowa nie została w całości przedmiotowo wykorzystana. Zamawiający chciałby w związku z tym przedłużyć ją o 2 miesiące. Czy taka zmiana jest dopuszczalna w świetle art. 455 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp?
Prawo zamówień publicznych – tekst jednolity 2024
Ustawa z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych od daty jej uchwalenia była już kilkakrotnie nowelizowana. Ustawodawca cztery razy wydał akt jednolity ustawy Pzp, aby ułatwić analizę jej przepisów. Ostatni ujednolicony tekst ustawy ukazał się 30 sierpnia 2024 r. Odnajdziemy go pod adresem: Dz.U. z 2024 r. poz. 1320.
Oświadczenie nie jest treścią oferty wykonawcy
Zamawiający nie ma podstaw do potraktowania oświadczenia wykonawcy jako treści oferty wykonawcy i z pominięciem treści oferty odrzucić ją jako niezgodną z warunkami zamówienia (wyrok KIO z 31 lipca 2024 r.; sygn. akt KIO 2428/24).
- « pierwsza
- «
- 1
- 2
- 3