Wykonawca może uzupełnić w postępowaniu opis oferowanych urządzeń

Pytanie: Pytanie Na potwierdzenie, że zamawiany sprzęt komputerowy odpowiada wymogom określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dalej: siwz), zażądałem wypełnienia formularza opisu oferowanych urządzeń. Wykonawca wskazuje w nim parametry techniczne i funkcjonalne dostaw z podaniem nazwy producenta. Czy mogę wzywać do uzupełnienia tego dokumentu, jeśli go brakuje w ofercie lub nie spełnia on moich wymagań? A może nie wolno do niego zastosować procedury z art. 26 ust. 2 b ustawy Pzp?

Wykonawca może sam potwierdzić swoje doświadczenie, ale tylko wtedy gdy ma problem z uzyskaniem poświadczenia od kontrahenta

Pytanie: Pytanie Zamawiający wymagał w siwz doświadczenia w opracowaniu minimum dwóch projektów budowlanych lub wykonawczych instalacji okablowania strukturalnego w technologii FTTO (fiber to the office). Wykonawca przedstawił referencje udzielone przez Pracownię Usług Projektowych s.c. Po krótkiej analizie okazało się, że oferent sam wystawił sobie list polecający. Czy powinniśmy go wykluczyć z postępowania?

W przypadku inwestycji typu „zaprojektuj i wybuduj” usługę projektową trzeba zamówić razem z pracami budowlanymi  

Pytanie: Pytanie Wartość dokumentacji projektowej dotyczącej planowanych robót budowlanych wynosi 10.000 zł. Z kolei kwota realizowanych na jej podstawie prac przekracza 14.000 euro. Czy możemy wykonać to przedsięwzięcie etapami i najpierw kupić dokumentację a potem realizację prac? Czy wiedząc o obydwu zamówieniach, należy łącznie oszacować ich wartość na podstawie programu funkcjonalno-użytkowego?

Ustawa Pzp poprawiona, czeka na podpis Prezydenta

Nowe zamówienia publiczne już coraz bliżej. Posłowie zaakceptowali zgłoszone wcześniej przez Senat poprawki redakcyjne. Ustawa została skierowana do Prezydenta.

Urząd Zamówień Publicznych rozwiewa problemy w zakresie stosowania nowelizacji o podwykonawcach

Chociaż nowelizacja ustawy Pzp w zakresie podwykonawstwa obowiązuje już od ponad 3 miesięcy, to zarówno zamawiający, jak i wykonawcy mają problemy z właściwym interpretowaniem przepisów. Z tego względu Urząd Zamówień Publicznych postanowił udzielić odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące problemów związanych ze stosowaniem nowych przepisów.

Przedsiębiorca, który prowadzi działalność niezgłoszoną do rejestru bądź ewidencji, może zgodnie z prawem ubiegać się o zamówienie

Pytanie: Pytanie Czy wykonawca musi posiadać wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym (dalej: KRS) lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (dalej: CEiDG), że wykonuje działalność w dziedzinie będącej przedmiotem zamówienia? Przykładowo – jeśli ubiega się o zamówienie na opracowanie projektu, to czy w rubryce „działalność wykonywana” muszą widnieć prace projektowe? Czy jeżeli brakuje tam takiej informacji, to oferent  powinien zostać wykluczony z postępowania?

Od 21 lutego 2014 r. nie można już potwierdzać należytego wykonania zamówień na starych zasadach 

Pytanie: Pytanie W rozporządzeniu prezesa Rady Ministrów z 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (dalej: rozporządzenie w sprawie dokumentów) wprowadzono pojęcie poświadczenia jako jednego z dowodów należytego wykonania zamówienia. Jaką formę powinien mieć ten dokument? Czy jest on równoważny z dotychczas stosowanymi referencjami? 

Niska cena nie zawsze musi prowadzić do odrzucenia oferty

Zamawiający odrzuca na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp ofertę, jeżeli zawiera ona rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. Ustawa Prawo zamówień publicznych nie definiuje jednak pojęcia rażąco niskiej ceny. Zatem ocena oferty w tym zakresie należy do zamawiającego i powinna się odbywać w odniesieniu do danego stanu faktycznego i całokształtu występujących w nim okoliczności – stwierdził po kontroli zamówień prezes Urzędu Zamówień Publicznych.