Wskazówki, jak szacować zamówienia na szkolenia zgodnie z nową ustawą Pzp?

Pytanie: Proszę o wyjaśnienie, jak szacować szkolenia w dwóch rożnych projektach unijnych zgodnie z nową ustawą? Według nowej ustawy sumuje się usługi tożsame. Projekty zupełnie z innej bajki, szkolenia dotyczą innych dziedzin. Czy można dzielić szkolenia w ramach jednego projektu jeżeli dotyczą innej tematyki?

Platforma e-Zamówienia – obowiązek rejestracji postępowania

Dnia 4 kwietnia br. moduł ofert i wniosków na Platformie e-Zamówienia został udostępniony wszystkim podmiotom. Każdy zamawiający może obecnie zorganizować na platformie elektroniczne postępowanie w sprawie zamówienia publicznego bądź konkurs. Warto pamiętać, że zamawiający w każdym trybie ma obowiązek rejestracji postępowania na Platformie e-Zamówienia. Jeśli następnie zdecyduje się na inny środek komunikacji elektronicznej, powinien zaznaczyć na Platformie, że nie będzie z niej korzystać.

Mechanizmy sankcjonujące rosyjską agresję na Ukrainę w zamówieniach publicznych

16 kwietnia 2022 roku weszła w życie ustawa o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (dalej specustawa). Ustawa ta przewiduje szereg mechanizmów umożliwiających zamrażanie funduszy oraz zasobów gospodarczych osób i podmiotów wspierających rosyjską agresję na Ukrainę m.in poprzez wstrzymywanie podejmowanych przez nie transakcji.

Kiedy można zastosować tryb z wolnej ręki?

Pytanie: Dzień dobry Proszę o pomoc w zakresie zastosowania procedury przetargowej jaką powinnam zastosować w stosunku do przedmiotu zamówienia dotyczącego stworzenia oprogramowania z zastosowaniem technik audiowizualnych, multimedialnych oraz laserowych w powstającym centrum edukacji komunikacyjnej. Odbiorcą będą dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Działalność prowadzona będzie nieodpłatnie w ramach statutu. Myślałam o możliwości zastosowania zamówienia z wolnej ręki art 214 ust 1 pkt 2, ,art. 11 ust 5 pkt 1 lub 2.

Jakie warunki musza być spełnione, aby przedłużyć umowę o zamówienie publiczne

Pytanie: Zamawiający realizuje obecnie umowę na cykliczne dostawy zawartą na okres 36 miesięcy. Planowane jest zawarcie aneksu na podstawie art 144 ust 1 pkt 6 poprzedniej ustawy Pzp zwiększającego wynagrodzenie wykonawcy o mniej niż 10%. Czy w takim przypadku również przedłużenie terminu realizacji o mniej niż 10% czasu obowiązywania umowy (np o 1 miesiąc) będzie dopuszczalne?

Jaka jest różnica między podwykonawcą a podmiotem udostępniającym zasoby

Pytanie: Wykonawca nie spełnia warunków udziału w postępowaniu tylko podmiot trzeci, który wykazuje referencje. Staje się on również podwykonawcą. I tu mam wątpliwość, ponieważ dział inwestycji musi wykonać harmonogram robót ale również do umowy z wykonawcą należy wpisać jakie roboty będzie wykonywał podwykonawca. Skoro w naszym przypadku podwykonawcom jest podmiot trzeci który wykazał spełnienie warunków udziału w postępowaniu to musi on wykonać wszystkie roboty razem z wykonawcą. Czy możemy tak to określić że roboty budowlane będą wykonywane przy udziale podmiotu trzeciego?

Jak zmienić umowę, bez organizacji nowego postępowania – opinia UZP

W jednym z najnowszych opracowań Urząd Zamówień Publicznych przypomina, w jakich okolicznościach wolno aneksować umowę w sprawie zamówienia publicznego bez konieczności przeprowadzania procedury udzielenia zamówienia publicznego. Omawia w nim trzy przesłanki zmiany umowy zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1 i pkt 4 oraz art. 455 ust. 2 ustawy Pzp. Przedstawiamy skrót najważniejszych informacji zawartych w opinii.

Czy zamawiający ma obowiązek udostępnić protokół wykonawcy?

Pytanie: Czy w sytuacji w której wykonawca wystąpił do zamawiającego o udostępnienie dokumentów z postępowania na podstawie art. 96 ust. 3 poprzedniej ustawy Prawo Zamówień Publicznych możemy poinformować go o pozostawieniu wniosku bez rozpatrzenia?

Czy nadal obowiązuje zakaz potrącania kar umownych z zabezpieczenia wykonania umowy w związku z COVID-19?

W okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii COVID-19, i przez 90 dni od dnia jego odwołania, zamawiający nie może potrącić kary umownej zastrzeżonej na wypadek niewykonania lub nienależytego wykonania umowy z wynagrodzenia wykonawcy lub z innych jego wierzytelności. Nie wolno mu także dochodzić zaspokojenia z zabezpieczenia należytego wykonania tej umowy. Warunkiem jest, że zdarzenie, w związku z którym zastrzeżono karę, nastąpiło w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii (art. 15r1 ustawy o COVID-19).