Jakie są zasady udostępniania JEDZ przez zamawiającego?

Pytanie: W jaki sposób zamieścić JEDZ na stronie internetowej zamawiającego? Czy trzeba to zrobić w wersji edytowalnej w formacie Word, załączając przy tym instrukcję jego wypełnienia, czy należy skorzystać z systemu ESPD i podać na stronie link do jego uzupełnienia przez wykonawcę? Czy w przypadku braku jakichś danych lub podania błędnych informacji w JEDZ, trzeba wezwać wykonawcę do uzupełnienia całego dokumentu czy tylko tej strony, na której brakuje danych lub informacje są błędne?

Jak powinien postąpić zamawiający, jeśli wykonawca przekłada termin zawarcia umowy?

Pytanie: Wybrany w postępowaniu wykonawca został już dwa razy wezwany do zawarcia umowy. Odpowiedział, że nie może podpisać kontraktu w wyznaczonym terminie, bo wykonuje  inne priorytetowe zadania. Zadeklarował jednak chęć oraz wolę realizacji zamówienia i wyznaczył swój termin podpisania umowy. Kolejna w rankingu oferta jest dużo droższa i zamawiający nie dysponuje środkami, aby móc zawrzeć umowę z drugim wykonawcą. Upłynął przy tym pierwotny termin związania ofertą. Jak w takiej sytuacji powinien postąpić zamawiający? Czy należy unieważnić postępowanie w zakresie tego zadania, ogłosić ponownie przetarg i zatrzymać wykonawcy wadium? A może należy pozytywnie ustosunkować się do prośby wykonawcy?

Czy zamawiający może udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki?

Pytanie: Zamawiający przeprowadził 2 przetargi nieograniczone. Pierwsze postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, ponieważ nie wpłynęły żadne oferty. Drugie również, gdyż zamawiający odrzucił jedną ofertę ze względu na jej niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia, a cena drugiej przekraczała jego budżet.  Podstawą unieważnienia był art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp. Czy zamawiający może aktualnie udzielić zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp?

Czy w oświadczeniach załączonych do oferty można poprawić oczywiste omyłki?

Pytanie: Czy wolno mi jest, na podstawie art. 87 ust. 2 ustawy Pzp, skorygować omyłki również w dokumentach składanych na wezwanie zamawiającego, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp?

Czy trzeba zatrzymać wadium wykonawcy, który nie doszacował oferty?

Pytanie: W przetargu nieograniczonym na roboty budowlane otrzymałem dwie oferty. Wezwałem wykonawcę, który złożył korzystniejszą z nich, do uzupełnienia dokumentów potwierdzających spełnienie warunków oraz brak podstaw do wykluczenia a także do wyjaśnienia rażąco niskiej ceny. W tym samym dniu wysłałem dwa pisma. Jedno dotyczyło złożenia dokumentów, a drugie wyjaśnienia ceny. Wykonawca odpowiedział, że nie doszacował części robót, zaś drugie pismo pozostawił bez odpowiedzi tzn. nie złożył żadnych dokumentów, aby wykazać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. Poinformowałem go o zatrzymaniu wadium. Czy postąpiłem prawidłowo?

Czy można wydłużyć termin realizacji części prac?

Pytanie: Zawarliśmy umowę na realizację remontów 5 ulic. Zamówienie nie było podzielone na części a w kontrakcie ustalono termin realizacji dla całego zamówienia. Aktualnie mimo upływu terminu wykonawca nie wykonał remontów 2 ulic. Czy możliwe jest zawarcie aneksu z wyszczególnieniem, że termin realizacji przedłuża się na te 2 niewykonane ulice, czy aneks powinien przedłużać termin realizacji całej umowy?

Czy informacja z banku może potwierdzać stan konta po terminie składania ofert?

Pytanie: Warunkiem udziału w postępowaniu w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej jest to, by wykonawca posiadał środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum 1 mln zł. W celu potwierdzenia spełniania tego wymogu mamy przedłożyć informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych przez nas środków finansowych lub zdolność kredytową, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Termin składania ofert upływa 22 listopada 2017 r. Czy jeśli dostarczymy zaświadczenie z banku, że posiadamy środki finansowe na koncie po 22 listopada 2017 r., to będzie ono zgodne z treścią § 2 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia w sprawie dokumentów?

Czy brak podpisu na formularzu cenowym może stanowić podstawę odrzucenia oferty?

Pytanie: W postępowaniu na dostawę sprzętu medycznego wykonawca nie podpisał formularza cenowego. Znajduje się na nim tylko imienna pieczątka osoby upoważnionej do reprezentowania firmy w postępowaniu. Oferta zawiera spis treści, który wymienia wszystkie jej załączniki w tym formularz cenowy (spis treści jest podpisany). Kolejne strony oferty to formularz ofertowy, na którym również widnieje podpis oraz imienna pieczątka. Formularz ofertowy (w którym znajduje się zapis „załącznikami do niniejszej oferty są: m.in. formularz cenowy”) nie zawiera jednak istotnego elementu oferty, jakim jest cena. Czy powinnam odrzucić ofertę na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp?