Jakie zaświadczenia z KRK złoży wykonawca będący uczelnią wyższą?

Pytanie: Kto składa dokument z KRK w przypadku wykonawcy działającego jako uczelnia wyższa publiczna? Co powinno zawierać takie zaświadczenie?

Jak zlecić konserwację urządzeń energetycznych, by nie naruszać prawa ich własności?

Pytanie: Gmina nie jest właścicielem urządzeń oświetlenia drogowego. Przedsiębiorstwo energetyczne będące ich właścicielem nie wyraża zgody na powierzenie konserwacji i bieżącego ich utrzymania podmiotom trzecim. Czy w takiej sytuacji gmina może zlecić temu przedsiębiorstwu konserwację i bieżące utrzymanie urządzeń na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 1a lub 1b ustawy Pzp?

Dostawa i montaż paneli fotowoltaicznych na dachu budynku – procedury zamówieniowe

Pytanie: Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę i montaż paneli fotowoltaicznych na dachu obiektu. Jednakże okazało się, że dach nie spełnia wymogów technicznych i należy przygotować go pod montaż paneli. W związku z powyższym: 1. Czy można wszcząć jedno postępowanie obejmujące dostawę i montaż paneli f otowoltaicznych wraz z wymianą dachu – jaki byłby rodzaj zamówienia? 2. Czy należy przeprowadzić  odrębne postępowania: jedno na wymianę dachu, zaś drugie na dostawę i montaż paneli fotowoltaicznych?

Brak ceny liczbowej w ofercie – czy wolno bazować na tej podanej słownie?

Pytanie: W postępowaniu złożono ofertę, w której kwota cyfrowo wyśw ietla się jako „1,#R”, natomiast kwota podana słownie jest prawidłowa. W ofercie nie ma dokumentów, na których moglibyśmy zweryfikować cenę oferty. Czy możemy poprawić w formularzu ofertowym kwotę oferty podaną cyfrowo, by odpowiadała wartości podanej słownie?

Ocena zmiany umowy zawartej zgodnie z Pzp z 2004 roku

Pytanie: W dniu 30.04.2020 r. zamawiający w trybie przetargu nieograniczonego zawarł umowę na modyfikację systemu informatycznego z usługą opieki serwisowej systemu. Umowa przewiduje możliwość modyfikacji dodatkowych aplikacji systemu, których zamawiający nie był w stanie przewidzieć, podpisując umowę, o łącznej wartości do 50% kwoty brutto wykonania wszystkich modyfikacji podstawowych. Zamawiający skorzystał już z opisanej powyżej opcji, lecz pojawiła się konieczność wykonania pilnych modyfikacji systemu. Czy bazując na art. 455 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp może zmienić umowę w zakresie możliwości wykonania modyfikacji dodatkowych (z 50% na 80% wartości brutto wykonania wszystkich modyfikacji podstawowych)?

Poświadczenie niekaralności w przetargu przez mieszkańców Kanady, USA i Japonii

Pytanie: W jaki sposób wykonawca ma wykazać brak podstaw wykluczenia dotyczących prawomocnego skazania, w sytuacji gdy wykonawca ma siedzibę w Polsce, ale w skład jego zarządu wchodzą osoby mieszkające w państwie, które nie jest państwem członkowskim Unii Europejskiej (Kanadyjczyk tam mieszkający, obywatel Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej tam mieszkający oraz Japończyk tam mieszkający)? Jakie zaświadczenie należy złożyć?

Zatrzymanie wadium wykonawcy, którego ofertę odrzucono, bo nie uzupełnił dokumentów

Pytanie: Biorę udział w procedurze trybu podstawowego z możliwością negocjacji na roboty budowlane. Proszę o informację, jak orzecznictwo KIO i sądów podchodzi do następującej kwestii: zatrzymanie wadium na podstawie art. 98 ust. 6 pkt 1 ustawy Pzp – bez zastosowania art. 128 ust. 1 ustawy Pzp, zatrzymanie wadium na podstawie art. 98 ust. 6 pkt 3 wykonawcy, którego oferta nie została wybrana jako najkorzystniejsza (była potencjalnie najkorzystniejsza, ale odrzucono ją na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy Pzp).

Klauzula waloryzacyjna w umowie na dowóz dzieci do szkół

Pytanie: Proszę o weryfikację klauzuli waloryzacyjnej do umowy dla zamówienia w trybie Pzp poniżej progów unijnych na dowóz dzieci. Klauzula brzmi: „1. Strony umowy przewidują możliwość waloryzacji wynagrodzenia prowadzącej do dokonywania zmian jego wysokości w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia, zgodnie z art. 439 ust. 1 Pzp. Waloryzacja ta będzie dokonywana z zachowaniem poniższych zasad: jeżeli w czasie trwania umowy hurtowe ceny netto paliwa (oleju napędowego Ekodiesel), publikowane przez PKN Orlen S.A. na https://www.orlen.pl/dla-biznesu/hurtowe-ceny-paliw zmienią się o co najmniej 5% względem hurtowej ceny paliwa netto przyjętej w dniu składania oferty, każda ze Stron ma prawo wystąpić do drugiej Strony z wnioskiem o zmianę wynagrodzenia za zakupywane bilety; Strona żądająca zmiany wynagrodzenia na tej podstawie przedłoży dowody na wpływ zmiany ceny paliwa na ceny biletów; waloryzacja wynagrodzenia następuje po raz pierwszy po upływie pierwszych 6 miesięcy realizacji przedmiotu umowy, a początkowym terminem ustalenia zmiany wynagrodzenia jest pierwszy dzień kolejnego miesiąca w danym roku kalendarzowym, w którym waloryzacja przysługuje i następuje po raz pierwszy; waloryzacji będzie podlegać część wynagrodzenia należnego Wykonawcy pozostała do wypłaty, tj. część wynagrodzenia należna za realizację przedmiotu umowy w okresie, w którym waloryzacja następuje; waloryzacji podlegać będą jednostkowe ceny biletów określone w § 7, w wyniku zastosowania postanowień związanych z waloryzacją wynagrodzenia; maksymalna zmiana wysokości wynagrodzenia całkowitego, jaką dopuszcza zamawiający, nie może przekroczyć wysokości 15% wynagrodzenia całkowitego określonego w § 7 ust. 1 umowy; w przypadku złożenia wniosku o zmianę wysokości wynagrodzenia z powodów, o których mowa w ust. 1, druga Strona jest zobowiązana w terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku do ustosunkowania się do niego, w szczególności poprzez: a) zaakceptowanie wniosku o zmianę, b) wezwanie Strony wnioskującej o zmianę do uzupełnienia wniosku lub przedstawienia dodatkowych wyjaśnień wraz ze stosownym uzasadnieniem takiego wezwania, c) zaproponowanie podjęcia negocjacji treści umowy w zakresie wnioskowanej zmiany, odrzucenie wniosku o zmianę z podaniem uzasadnienia. Dokonanie zmian wysokości wynagrodzenia wymaga podpisania aneksu do umowy. Zawarcie aneksu nastąpi nie później niż w terminie 10 dni roboczych od dnia zatwierdzenia wniosku o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy. Nowe wynagrodzenie będzie obwiązywało od pierwszego dnia miesiąca następującego po dacie zawarcia aneksu”.

Czy przy zamówieniu na 2.500.000 zł wolno żądać ubezpieczenia w wysokości 2.000.000 zł?

Pytanie: Czy żądanie w warunkach udziału w postępowaniu na roboty budowlane ubezpieczenia OC na sumę 2.000.000 zł, jeżeli wartość zamówienia wynosi 2.500.000 zł, narusza zasadę proporcjonalności, a tym samym art. 16 pkt 1 oraz art. 112 ust. 1 ustawy Pzp?