Na jakiej podstawie prawnej przetwarzać dane osobowe w przetargu?
Pytanie: Artykuł 6 ust. 1 lit. c ustawy Pzp nie może być traktowany jako samodzielna podstawa przetwarzania danych osobowych, gdyż norma ta legalizuje przetwarzanie wyłącznie w połączeniu z odpowiednim przepisem prawa, którego adresatem jest administrator. Jaka wobec tego jest prawidłowa podstawa prawna przetwarzania danych określona w prawie unijnym lub państwa członkowskiego, któremu podlega administrator? Cel przetwarzania jak rozumiem, musi być określony w tej podstawie prawnej i klauzuli informacyjnej zamieszczanej w SWZ?
Jak szacować te same zamówienia w kilku różnych projektach w trakcie roku?
Pytanie: IHIT jest jednostką badawczą oraz jednocześnie szpitalem. Oprócz planu zamówień publicznych tworzy także plan naukowy na dany rok kalendarzowy. W IHIT mamy w planie naukowym 4 projekty, które trwają 4 lata. Kupujemy w ramach tych projektów np. odczynniki i sprzęt laboratoryjny. Zakupy z 4 projektów są odpowiednio agregowane i realizowane zgodnie z wartościami w planie. Plan był akceptowany w styczniu, w kwietniu okazuje się, że IHIT podpisał umowę na 5 projekt, w maju na 6 a w lipcu na 7 projekt. Jakie w takiej sytuacji podjąć działania? Czy nowe projekty należy traktować jako nieplanowane w danym roku i agregować zakupy na następne lata? Jeżeli zagregujemy 7 projektów, wartości będą się różniły. Może się okazać, że od lipca – odczynniki, które kupowano bez stosowania ustawy Pzp – teraz będę nabywać w przetargu.
Czy zamówienie na dedykowany system informatyczny można oszacować poprzez rozpoznanie rynku?
Pytanie: W jaki sposób oszacować zamówienie na platformę bądź system informatyczny dedykowany jednostce? Dysponujemy już opisem przedmiotu zamówienia przygotowanym przez informatyka. Nie podjął się on jednak szacowania. Czy wartość zamówienia należy ustalić na podstawie OPZ czy jakiegoś okrojonego zakresu? Czy osoba zewnętrzna może w imieniu instytucji przeprowadzić szacowanie, wysyłając zapytania o podane ceny?
Czy projektant, który sporządza projekt i kosztorys to osoba przygotowująca postępowanie?
Pytanie: Zamawiający zleca usługi projektowe wraz z przygotowaniem kosztorysu inwestorskiego. Następnie sporządza opis przedmiotu zamówienia na podstawie otrzymanej dokumentacji projektowej. Pracownik merytoryczny przygotowuje dokumentację przetargową i za wartość szacunkową przyjmuje kwotę z otrzymanego kosztorysu inwestorskiego. Czy w protokole – jako osobę szacującą zamówienie – należy podać projektanta, który przygotował kosztorys? Czy może pracownika merytorycznego?
Czy dostawy telefonów VoIP i różnego sprzętu komputerowego należy szacować łącznie?
Pytanie: W związku z planowanym zastąpieniem aktualnie funkcjonującego w naszej firmie systemu telefonii stacjonarnej systemem telefonii IP (VoIP), zamierzamy dokonać zakupu telefonów IP (VoIP). Ponieważ w planach mamy też zakup różnego rodzaju sprzętu komputerowego, pojawiły się wątpliwości, czy sprzęt komputerowy i telefony IP mogą stanowić przedmiot zamówienia tego samego rodzaju, czy też są to zamówienia odrębne. Bardzo proszę o pomoc w rozstrzygnięciu tej wątpliwości.
Aktualne zasady żądania odpisu z KRS i CEiDG od wykonawców
Pytanie: Zgodnie z § 13 ust. 1 rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów „W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, zamawiający może żądać od wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru”. Stosownie do ust. 2 tego samego przepisu wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w ust. 1, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów. Czy jeżeli wykonawca wskaże takie adresy, to zamawiający faktycznie nie ma obowiązku wzywać go na późniejszym do ewentualnego uzupełnienia dokumentu?
Zamawiający nie może wezwać do uzupełnienia dokumentów, które zawierają elementy niezbędne do oceny kryteriów
Pytanie: Czy zamawiający może wezwać oferenta do uzupełnienia dokumentów, które podlegają ocenie? Jeden z oferentów nie załączył dokumentów na podstawie, których przyznawane są punkty. Zamawiający chce wezwać go do ich uzupełnienia, aby mógł ocenić ofertę. Drugi z oferentów załączył wymagane w SWZ dokumenty.
Wykonawca może złożyć wyjaśnienia w dowolnej formie
Pytanie: W prowadzonym postępowaniu zamawiający dopuścił formę komunikacji z wykonawcą poprzez platformę zakupową FINN Zamówienia Publiczne. Na podstawie art. 223 ust.1 ustawy Pzp zamawiający wezwał wykonawcę do wyjaśnienia treści oferty. W wyznaczonym terminie, wykonawca poprzez dedykowaną platformę FINN odpowiedział na wezwanie. Wykonawca udzielił wyjaśnień zamieszczając niepodpisany plik (dokument) w formacie pdf. Czy zatem zamawiający powinien uznać niepodpisane wyjaśnienia wykonawcy za prawidłowo złożone?
Wykonawca może zmienić podwykonawcę na etapie realizacji zamówienia
Pytanie: Czy jeżeli jako wykonawca zamieścimy w ofercie nazwę podwykonawcy (nie jest on podmiotem trzecim, jedynie podwykonawcą) to czy możemy go na etapie realizacji inwestycji zmienić bez żadnych konsekwencji jeżeli wynegocjujemy korzystniejsze warunki z kimś innym? Czy też ten podwykonawca ma prawo w jakikolwiek sposób rościć od nas fakt, że został wpisany do oferty?
W jaki sposób powinno być złożone ważne pełnomocnictwo?
Pytanie: W postępowaniu poniżej progów wykonawca złożył pełnomocnictwo. Jest to skan pisemnej wersji, z której wynika, iż pełnomocnictwo sporządzono w dniu 8 grudnia 2020 roku. Plik zawiera podpis zaufany osoby udzielającej pełnomocnictwa złożony w dniu 8 kwietnia 2021 r. oraz podpis elektroniczny osoby upoważnionej do składania ofert (upoważnionej w pełnomocnictwie) złożony w 28 czerwca 2021. Czy jest to poprawna forma złożenia, czy należy poświadczyć taki dokument przez notariusza?