Zmiana wartości zamówienia publicznego a plan postępowań

Pytanie: Od początku roku w planie zamówień w katalogu „dokumentacja projektowa” zawartych jest 7 postępowań, z czego do dziś zrealizowano 6. Orientacyjna wartość ujętego w planie zamówienia, które pozostało do realizacji, wynosi około 20.000 zł. Na dziś suma wszystkich zamówień nie przekracza 130.000 zł. Zamawiający oszacował siódme zamówienie i okazało się, że wartość zadania jest wyższa od tej ujętej w planie zamówień. Gdyby zamawiający przyjął ją do planu, suma katalogu „dokumentacja projektowa” przekroczyłaby 130.000 zł (budżet nadal jest na poziomie 20.000 zł).Czy zamawiający powinien dokonać korekty planu i zmienić dotychczasową wartość na wyższą – tą z szacowania (pomimo niższej wartości w budżecie)? Czy może zamawiający powinien pozostawić wartość w planie zamówień na dotychczasowym poziomie i przeprowadzić postępowanie na takich zasadach jak wszystkie pozostałe czyli do 130.000 zł? A może należy pozostawić plan postępowań na dotychczasowym poziomie, a samo postępowanie (z uwagi na oszacowanie) przeprowadzić na zasadach dla zamówień powyżej 130.000 zł?

Zasady wyjaśniania SWZ przy 30-dniowym terminie składania ofert

Pytanie: Czy zamawiający, wyznaczając termin składania ofert zgodnie z art. 138 ust. 4 ustawy Pzp (30 dni), udziela odpowiedzi na pytania w czasie 6 czy 4 dni przed upływem terminu składania ofert? Czy ten termin należy traktować jako skrócony, o którym mowa w art. 138 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp?

Zasady przechowywania protokołu postępowania w nowej ustawie Pzp

Pytanie: Jak prawidłowo archiwizować dokumentację w postępowaniu o udzielenie zamówienia w tym objętą tajemnicą przedsiębiorstwa?

Zamówienie na budowę i wyposażenie szkoły – jak je zlecić?

Pytanie: Zamawiający otrzymał środki finansowe z funduszu covidowego na zaprojektowanie i wybudowanie szkoły podstawowej wraz z wyposażeniem w meble, sprzęt RTV oraz komputery. Ogólna wartość zamówienia 1.770.000 zł. Zamawiający planuje podzielić zamówienie na trzy części:I część jako robota budowlana – zaprojektuj i wybuduj budynek szkoły,II część dostawa – umeblowanie iIII część – dostawa sprzętu RTV i komputerów.Czy do części II i III można zastosować art. 30 pkt 4 ustawy Pzp? Czy zamawiający może następnie skorzystać z art. 2 pkt 2 do cz. II i III?

Wskazówki dotyczące wypełnienia protokołu dla trybu podstawowego bez negocjacji

Pytanie: Mam wątpliwości dotyczące uzupełniania protokołu postępowania w trybie podstawowym bez negocjacji (art. 275 pkt 1 ustawy Pzp). Czy punkt 22 protokołu „Najkorzystniejsza oferta” należy wypełnić w poniższy sposób?Zastosowanie aukcji elektronicznej: onie zostało przewidziane ozostało przewidziane – rozumiem, że zaznaczam tutaj „nie zostało przewidziane”.Najkorzystniejszą ofertę wybrano: o z zastosowaniem aukcji elektronicznej (załączyć zestawienie wiążących postąpień w postaci wydruku z platformy, na której prowadzono aukcję, albo – jeżeli brak możliwości wydruku – zestawienie w innej formie) obez zastosowania aukcji elektronicznej ze względu na ..................– tutaj zaznaczam „bez zastosowania aukcji”, ale nie wiem co wskazać w miejscu wykropkowanym.Ocena ofert (podać łączną punktację przyznaną ofertom w kolejności przyznanych punktów wraz z podaniem nazwy albo imienia i nazwiska wykonawcy)1) ...........................................................................2) ...........................................................................– czy to jest to miejsce, w którym należy wymienić otrzymane oferty i ich punktację?Jako najkorzystniejszą(-sze) wybrano (podać nazwę albo imię i nazwisko wykonawcy, siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli jest miejscem wykonywania działalności wykonawcy, krajowy numer identyfikacyjny, a w przypadku polskich wykonawców – numer REGON lub NIP, oraz cenę lub koszt, a w przypadku dopuszczenia możliwości składania ofert częściowych podać informację odrębnie dla każdej części zamówienia) ofertę – czy tu należy wpisać, czyją ofertę wybrano?

Termin ważności szacowania wartości zamówienia w nowej ustawie Pzp

Pytanie: Projektant wykonał dokumentację projektową oraz kosztorys inwestorski na zlecenie zamawiającego z datą 1 września 2020 r. Osoba merytoryczna przygotowuje postępowanie w maju 2021 roku i szacuje wartość zamówienia na podstawie kosztorysu inwestorskiego, który sporządził ww. projektant. Zamówienie na roboty budowlane powinno być oszacowane maksymalnie 6 miesięcy wstecz. Czy należy wziąć tutaj pod uwagę datę, w której osoba merytoryczna dokonała wyliczeń tj. maj 2021 rok? Czy czas ten liczymy od dnia sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, a więc od 1 września 2020 r.?

Przegląd orzecznictwa KIO w zakresie tajemnicy przedsiębiorstwa

Przepisy zarówno ustawy Prawo zamówień publicznych, jak i dyrektywy 2014/24/UE przewidują, że wykonawcy mają prawo utajnić niektóre informacje przekazywane w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Ograniczenie dostępu do informacji ma charakter wyjątkowy. Stanowi odstępstwo od zasady jawności postępowania i nie może być nadużywane.

PRZEGLĄD NAJNOWSZEGO ORZECZNICTWA

Warunek udziału w postępowaniu nie może być interpretowany w oderwaniu od zasad logiki

Nieuprawniony podział zamówienia na części

Zamawiający może dokonać podziału zamówienia na części. Szczególnie zachęcany jest do tego działania w celu zwiększenia zaangażowania wykonawców z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Działanie to nie może jednak służyć ominięciu stosowania przepisów ustawy Pzp. Takiej sprawie przyglądał się w ostatnim czasie Prezes UZP w toku prowadzonej kontroli doraźnej, a zastrzeżenia od jej wyniku rozpatrywała Krajowa Izba Odwoławcza. Sprawdź, jakich czynności powinieneś unikać.