Kiedy można stosować przepisy dotyczące procedury odwróconej
Pytanie: Czy nowa ustawa przewiduje kolejność sprawdzania ofert dla trybu podstawowego? W jakiej kolejności zamawiający powinien podejmować czynności w postępowaniu? Czy najpierw sprawdzać omyłki i pełnomocnictwa, a następnie sprawdzać dokumenty pod względem podmiotowym i przedmiotowym? Co z trybem odwróconym?
Jakie informacje należy wskazać w ogłoszeniu o zamówieniu zgodnie z nową ustawą Pzp
Pytanie: Zgodnie z art. 87 nowej ustawy Pzp zamawiający przygotowuje ogłoszenia zgodnie ze wzorami formularzy. Czy to oznacza, że nie trzeba wpisywać dodatkowych informacji, jak np. podstaw wykluczenia, czy też wykazu oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału oraz brak podstaw wykluczenia?
Czy wykonawca będzie realizował zamówienia z udziałem własnych zasobów
Realizacja zamówienia z udziałem osoby zatrudnionej na podstawie umowy zlecenia nie stanowi o realizacji zamówienia poprzez korzystanie z zasobów podmiotu trzeciego czy też realizacji zamówienia z udziałem podwykonawcy. Zawarcie umowy zlecenia powoduje bowiem, że między zleceniodawcą a zleceniobiorcą powstaje stosunek dysponowania bezpośredniego. Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 28 stycznia2021 r., sygn. akt KIO 22/21
Czy dopuszczalne są elektroniczne kopie dokumentów poświadczone za zgodność z oryginałem
Pytanie: Wykonawca w przetargu nieograniczonym powyżej progów unijnych (stara ustawa) na wezwanie z art. 26 ust. 1 ustawy Pzp przedłożył m.in. następujące dokumenty: 1) zaświadczenie z US w formacie .pdf wydane w formie elektronicznej z wizualizacją podpisu elektronicznego pracownika US (nie jest to podpis elektroniczny możliwy do zweryfikowania, a jedynie znak graficzny podpisu pracownika urzędu), jednocześnie poświadczył za zgodność z oryginałem swoim kwalifikowanym podpisem elektronicznym; 2) jako informację z KRK przedstawił wizualizację dokumentu elektronicznego wygenerowanego przez system e-Platforma Ministerstwa Sprawiedliwości również podpisany przez siebie kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Czy wyżej wskazana forma dokumentów jest dopuszczalna?