Nowe wzory dokumentacji przetargowej zgodne z Pzp 2021

Od 1 stycznia 2021 r. wykonawcy i zamawiający będą stosować przepisy nowej ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych. Już dziś warto przygotować się na wszczęcie pierwszej procedury według nowych regulacji i sporządzić wzory dokumentacji do przeprowadzenia postępowania o zamówienie publiczne m.in. nową specyfikację warunków zamówienia (SWZ) oraz formularz badania i oceny ofert.

Najważniejsze zmiany w nowej ustawie Prawo zamówień publicznych

Zmiany w nowej ustawie Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019 r. (Dz.U. poz. 2019) zostały przyjęte bez poprawek przez Senat. Ustawa została podpisana przez Prezydenta RP. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2021 r. wraz z nową ustawą Pzp.

Który przepis nowej ustawy Pzp wyłącza jej stosowanie do zamówień bagatelnych

Pytanie: 1 stycznia 2021 r. weszła w życie nowa ustawa Pzp. W myśl starej ustawy Pzp dokonywano adnotacji na fakturach „nie stosuje się w oparciu o art. 4 pkt 8 ustawy Pzp”, czyli ustawy nie stosuje się do 30.000 euro. W nowej ustawie nie ma jako takiego odpowiednika cytowanego wyżej artykułu. Który zatem artykuł należy zastosować do zakupów mniejszych niż 130.000 zł zgodnie z nową ustawą Pzp?

Kiedy mamy do czynienia z błędem w obliczeniu ceny, a kiedy z omyłką

Pytanie: Zamawiający dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty i zawarł umowę w postępowaniu na dostawę artykułów z włókniny jednorazowego użytku. W trakcie realizacji umowy okazało się, że wykonawca omyłkowo zamienił dwie pozycje z pakietu zawierającego kilka pozycji danych artykułów. Cena z pozycji 14 znalazła się w pozycji 15 i odwrotnie. Wykonawca nie może zachować tych cen, ponieważ różnica pomiędzy nimi jest znaczna. Czy zamawiający może zawrzeć aneks do umowy z wykonawcą na podstawie art. 144 ust. 6 ustawy Pzp, zamieszczając ceny na właściwych pozycjach, jeżeli różnica pomiędzy wartością umowy a wartością umowy po zamianie wspomnianych wyżej pozycji nie przekroczy 10% wartości zamówienia?

Jakie są zasady reprezentacji wykonawcy w postępowaniu w przypadku prokury

Pytanie: Ofertę firmy X sp. z o.o. złożoną w ramach przetargu nieograniczonego podpisał Pan Z – prezes zarządu. Z KRS wynika, iż spółka reprezentowana jest przez zarząd wieloosobowy – 2 prezesów zarządu. Dalej z KRS wynika, iż przy zarządzie wieloosobowym spółkę reprezentują dwaj członkowie zarządu albo członek zarządu łącznie z prokurentem lub pełnomocnikiem działającym w granicach umocowania. Przy zarządzie jednoosobowym spółkę reprezentuje samodzielnie prezes zarządu, prokurent lub pełnomocnik działający w granicach umocowania. Prezes zarządu Pan Z jest jednocześnie prokurentem spółki – prokura samoistna. Na ofercie widnieje jeden podpis Pana Z, pieczątka prezes zarządu. Czy tak podpisana oferta jest ważna?

Jakie są przesłanki wykluczenia wykonawcy z postępowania o zamówienie publiczne

Pytanie: Czy można zlecić przedsiębiorstwu gospodarki komunalnej sp. z o.o., bez stosowania ustawy Pzp, wykonanie usługi związanej z bieżącym utrzymaniem pasa drogowego, tj. odśnieżanie, sprzątanie ulic, koszenie poboczy, naprawa chodników, naprawa dróg kruszywem, utrzymanie rowów, konserwacja oświetlenia (chodzi o typowe zadania gminy zlecane spółce komunalnej, w której 100% udziałów ma gmina zlecająca)?

Jakie informacje można przekazać wykonawcy w ramach informacji publicznej

Pytanie: Postępowanie krajowe dotyczy projektu unijnego. Jesteśmy przed otwarciem ofert. Wykonawca złożył wniosek o udostępnienie informacji publicznej z prośbą o udostępnienie całej dokumentacji postępowania, w szczególności dokumentacji szacowania wartości zamówienia oraz założeń projektowych. Co zamawiający powinien uczynić? Czy jest zobligowany do udostępnienia informacji, o które wnosi wykonawca?

Jaką kwotę musi podać zamawiający przed otwarciem ofert wykonawców

Pytanie: W postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na roboty budowlane powyżej progów unijnych przewidujemy udzielenie zamówień z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. Czy na otwarciu ofert powinniśmy podawać wartość przeznaczoną na realizację zamówienia podstawowego wraz z kwotą szacowaną na roboty z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp? Czy członkowie komisji powinni poinformować wyłącznie o kwocie przeznaczonej na realizację zamówienia podstawowego bez dodatkowego informowania o innych możliwych zamówieniach?