Zamawiający nie może poprawić błędnej stawki VAT w ofercie

Pytanie: PYTANIE Zamawiający zastosował taki zapis w formularzu ofertowym: „W nawiązaniu do ogłoszenia o niniejszym zamówieniu oraz w oparciu o postanowienia siwz oferuję realizację całego zamówienia w terminie: 60 dni od dnia podpisania umowy za cenę ryczałtową brutto (z VAT) skalkulowaną zgodnie z zapisami rozdziale XII siwz j.n.: a) cena brutto (wraz z podatkiem VAT) w wysokości: 168. 000,00 zł - słownie: sto sześćdziesiąt osiem tysięcy złotych; b) cena netto w wysokości: 136. 000,00 zł - słownie: sto trzydzieści sześć tysięcy złotych. W siwz zamawiający nie podał stawki VAT. Zamawiający wie, że stawka VAT wynosi 23%. W sposobie obliczenia ceny podał, że jednym z kosztów będzie stawka VAT. Czy zamawiający powinien odrzucić ofertę tego wykonawcy, mimo że jest najkorzystniejsza cenowo z powodu błędu w obliczeniu ceny? Czy zamawiający może poprawić to jako omyłkę rachunkową? Jeśli tak, to od strony brutto czy netto? Czy może ewentualnie wezwać wykonawcę do wyjaśnień treści oferty i wówczas poprawić omyłkę jako rachunkową?

Wskazówki, jak wypełnić protokół ZP-PN

Pytanie: Mam pytania dotyczące wypełniania protokołu ZP-PN:1)      Czy w pkt 10 ZP-PN ppkt 3 należy wpisać pierwotny termin składania ofert, a następnie przedłużony (w związku ze zmianami wprowadzonymi przez zamawiającego), np.: „Termin składania ofert upłynął 1 lipca 2018 r. o godz. 10:30.  Przedłużono termin składania ofert do 2 lipca 2018 r., godz. 10:30”?2)      W odniesieniu do ww. pytania, czy w pkt 6 ppkt 3 oraz w pkt 7 ZP-PN należy wpisać datę końcową zamieszczenia dokumentów z uwzględnieniem zmian w terminie składania ofert? Czy uszczegółowić, tzn. „termin pierwotny był ..., a termin po zmianie ....”?3)      Czy w pkt 20 ZP-PN podpis składają wszystkie osoby wchodzące w skład komisji, czy tylko te obecne w dniu zakończenia prac komisji (data składania propozycji wyboru oferty najkorzystniejszej)?

Sprawozdanie z udzielonych zamówień –wskazówki związane z jego przygotowaniem

Do 1 marca każdego roku zamawiający mają obowiązek sporządzić dokument sprawozdania z udzielonych w poprzednim roku zamówień publicznych. W tym celu należy skorzystać z formularza na stronie https://sr.uzp.gov.pl/. Jeśli masz wątpliwości związane z wypełnieniem tego dokumentu, zachęcam do przeczytania naszego artykułu. Dowiesz się z niego m.in., kto uwzględnia zamówienie w sprawozdaniu w przypadku wspólnego udzielania zamówień bądź korzystania z pomocy pełnomocnika. Zyskasz pewność, jaką wartość wpisać, gdy wynagrodzenie umowne ulega zmianie przed sporządzeniem sprawozdania. Sprawdź także, jak wypełnić sprawozdanie po zawarciu umowy ramowej. Poniżej zestaw kompleksowych informacji na temat sporządzania tego dokumentu. 

Spodziewane zmiany Pzp w zakresie rozstrzygania sporów

Zapowiadane zmiany Pzp są coraz bliżej. Wiele mówi się o nowych rozwiązaniach sprzyjających odformalizowaniu procedury udzielania zamówień. O wprowadzeniu uproszczeń zarówno dla zamawiających, jak i dla wykonawców – również z sektora MŚP. Jednym z elementów reformy systemu jest obszar środków ochrony prawnej. Sprawdź, jakie zmiany zapowiadane są w tym zakresie.

Roczne sprawozdania o udzielonych zamówieniach trzeba przekazać do 1 marca

Począwszy od 1 stycznia br. zamawiający mają możliwość przekazywania sprawozdań odnoszących się do zamówień publicznych zleconych w 2018 roku. Ostateczny termin dokonania tej czynności upływa 1 marca br. Warto pamiętać, że wszystkie instytucje (m.in. szkoły oraz przedszkola), które zostały w ostatnim czasie przekształcone i otrzymały nowy NIP i REGON muszą wystąpić do UZP o nadanie nowego loginu i hasła do zamieszczania ogłoszeń w BZP i potrzebnego do przesłania sprawozdania. Urząd Zamówień Publicznych przypomina zasady przekazywania sprawozdań. Poniżej skrót najważniejszych informacji.