Jak ocenić zmianę administratora danych osobowych w umowie o zamówienie?
Pytanie: W wyniku postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie ustawy Pzp zawarto umowę na usługi, do której jednym z załączników w postępowaniu był wzór umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych. Po wybraniu wykonawcy umowa została podpisana wraz z umową powierzenia według wzoru z postępowania. Obecnie na etapie realizacji prac okazało się, że zamawiający powinien zmienić umowę (na skutek błędnej oceny zamawiający wskazał siebie jako administratora danych, podczas gdy w danej sytuacji powinien określić się podmiotem przetwarzającym). W konsekwencji umowa powierzenia będzie umową dalszego powierzenia przetwarzania danych. Nie zmienią się natomiast obowiązki i środki techniczne które ma stosować wykonawca. Ponadto należy rozszerzyć zakres powierzanych danych. Czy taka zmiana będzie dopuszczalna na gruncie ustawy Pzp (brak jest przewidzenia takiej sytuacji w umowie) i czy będzie traktowana jako zmiana umowy o udzielenie zamówienia publicznego?
Zmiana umowy w odniesieniu do ocenianych w przetargu wymogów
Pytanie: Umowa i SWZ nie dają wprost możliwości ani nie zakazują realizacji zamówienia w dwóch ośrodkach (wykonawca miał podać po prostu adres). W umowie nie przewidziano też takiej sytuacji jako upoważniającej do zmiany umowy. Wskazano jedynie inne przypadki zmian oraz wpisano, że zmiana może być dokonana w przypadku wystąpienia przesłanek z art. 455 ustawy Pzp. Nie wskazano wprost w umowie możliwości zmiany umowy, w przypadku gdy zmiana ta będzie nieistotna.
Wstrzymano możliwość wysyłania wszczynających ogłoszeń unijnych
W dniu 20 lipca 2023 roku zostaje wstrzymana możliwość wysyłania za pośrednictwem usługi eSendera Platformy e-Zamówienia, w celu publikacji ogłoszeń w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, formularzy unijnych F01, F02, F04, F05, F07, F12, F17 oraz F24 dla wszystkich typów ogłoszeń oraz formularzy F21, F22 oraz F23 dla typów ogłoszenia innych niż Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia.
Jak zmienić wynagrodzenie, gdy zasady zmian nie wynikają z ustawy Pzp?
Pytanie: Mamy wątpliwości związane z waloryzacją wynagrodzenia z uwagi na zmianę minimalnego wynagrodzenia od 1 stycznia 2023 r. Umowa na usługę sprzątania zawarta jest na 2 lata (do 1 grudnia 2024 r.). W kontrakcie w paragrafie dotyczącym wynagrodzenia jest zapis: „Wynagrodzenie brutto za jeden miesią c wykonywania usługi określonej w § 1 ust. 1 niniejszej umowy wynosi: dla budynku A 25.000 zł (bez serwisu sobotnio-niedzielnego, sprzątanie pokoi gościnnych, prania pościeli oraz ręczników używanych w pokojach gościnnych),dla budynku B 11.000 zł (bez serwisu sobotnio-niedzielnego)”. W formularzu ofertowym były do wypełnienia tabele z rodzajami prac (sprzątanie wewnątrz budynku, na zewnątrz, mycie okien, pranie wykładzin). W kolumnach podano orientacyjne liczby jednostek do wykonania w metrach oraz cenę netto za robociznę i cenę netto za materiały za jednostkę miary.Czy wyliczając miesięczne zwaloryzowane wynagrodzenie, biorę pod uwagę wartości podane w umowie (25 tys. i 11 tys. zł)? Czyli liczy się robocizna z materiałem, czy może powinniśmy wyliczyć samą robociznę bez materiału na podstawie tabel do formularza ofertowego?
Co powinieneś wiedzieć o oświadczeniach składanych po stronie zamawiającego
Problematyka oświadczeń składanych przez osoby występujące w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego po stronie instytucji zamawiającej jest obszerna. Ustawodawca przewiduje oświadczenia w stosunku do istnienia lub braku skazania oraz występowania lub nie konfliktu interesów. Na tle tych dwóch zagadnień zrodziły się problemy praktyczne, których rozwiązanie staramy się przybliżyć w niniejszym opracowaniu. Sprawdź, na co zwrócić szczególną uwagę oraz jakie konsekwencje mogą pojawić się w obliczu niedochowania obowiązków.