Konflikt interesów w nowej ustawie Prawo zamówień publicznych
Obowiązkiem osób zaangażowanych w przygotowanie lub prowadzenie postępowania po stronie zamawiającego jest działanie zgodnie ze stanem faktycznym oraz prawnym, niezależnie od własnych opinii, preferencji lub interesów. Dlatego tak ważna jest z jednej strony jednoznaczność regulacji prawnych wyznaczających te obowiązki, a z drugiej ich przestrzeganie przez odpowiednie osoby, z uwagi chociażby na odpowiedzialność jaka się z tym wiąże.
Kiedy trzeba będzie stosować nową ustawę Prawo zamówień publicznych?
Pytanie: Pytanie Czy od 1 stycznia 2021 r. ustawę Prawo zamówień publicznych trzeba będzie nadal stosować od progu 30.000 euro? Czy próg zostanie podwyższony?
Kiedy należy dopuścić możliwość rozliczeń częściowych
Pytanie: Pytanie: Czy zamawiający jest zobligowany w postępowaniach dopuszczać możliwość rozliczania się z wykonawcą fakturami częściowymi? Czy ma taki obowiązek tylko w przypadku gdy zamawiający przewiduje realizację zamówienia powyżej 12 miesięcy?
Jak poprawnie oszacować zamówienie na wywóz śmieci przez okres 8 miesięcy?
Pytanie: Pytanie: Zamierzaliśmy przeprowadzić postępowanie o udzielenie zamówienia na odbiór śmieci w okresie 12 miesięcy. Zmieniły się jednak przepisy, które aktualnie stanowią, że wywóz musi się odbywać częściej niż dotychczas. Nie stać nas w związku z tym na sfinansowanie od razu usługi trwającej 12 miesięcy. Musieliśmy przez to zmienić plany i teraz zamówienie będzie dotyczyło jedynie 8 miesięcy świadczenia usługi. Jak oszacować jego wartość? Czy całość zamówienia powinnam podzielić przez 12 miesięcy a następnie pomnożyć przez 8? Czy może należy uwzględnić kwotę za 12 miesięcy?
Czy zmieni się pozycja zamawiającego w zamówieniach publicznych
Pytanie: Pytanie: Podczas prac nad nowym Prawem zamówień publicznych zapowiadano, że wykonawca uzyska pewniejszą pozycję jako strona kontraktu zamówieniowego i np. zamawiający nie będzie mógł np. ustanawiać zbyt wysokich kar umownych. Jak to się przełożyło na rzeczywistość?
Czy zamawiający może żądać kodów źródłowych od wykonawcy dostarczającego oprogramowanie?
Pytanie: PytaniePrzedmiotem zamówienia jest dostawa, wdrożenie oraz nadzór autorski i eksploatacyjny nad systemem informacji przestrzennej GIS. W opisie przedmiotu zamówienia wskazano następujące definicje: oprogramowanie standardowe – jest to oprogramowanie licencjonowane lub sublicencjonowane przez wykonawcę, dostarczone zamawiającemu przez wykonawcę (lub jego podwykonawców) w związku z realizacją umowy wdrożenia oraz oryginalna dokumentacja takiego oprogramowania, oprogramowanie osób trzecich – jest to oprogramowanie produkowane i licencjonowane przez podmioty trzecie, dostarczone zamawiającemu przez wykonawcę (lub jego podwykonawców) w związku z realizacją umowy oraz oryginalna dokumentacja takiego oprogramowania, oprogramowanie dedykowane – oprogramowanie komputerowe (kod wynikowy oraz kod źródłowy) lub jego fragmenty dostarczone zamawiającemu przez wykonawcę (lub jego podwykonawców) w związku z realizacją umowy, inne niż oprogramowanie osób trzecich i oprogramowanie standardowe. W opisie przedmiotu zamówienia zapisano m.in., że po zakończeniu etapu 6 − starcie produkcyjnym, wykonawca dostarczy wersje źródłowe oprogramowania standardowego i dedykowanego wraz z dokumentacją, w zakresie pozwalającym na jego samodzielną modyfikację przez zamawiającego lub wybrany podmiot. Dodatkowo wskazano, że wykonawca dostarczy kody źródłowe na nośniku w określonym terminie a zaktualizowane wersje źródłowe wykonawca będzie każdorazowo przekazywać zamawiającemu po wprowadzeniu zmian w oprogramowaniu standardowym i dedykowanym. Zgodnie z siwz wykonawca może zaoferować system, który w zdecydowanym stopniu będzie stanowił oprogramowanie standardowe. Czy zamawiający faktycznie może żądać kodów źródłowych do oprogramowania standardowego? Jeśli nie ma takiej możliwości, proszę o poradę, jak można zabezpieczyć sobie możliwość nadzoru i modyfikacji oraz rozbudowy systemu przez innego wykonawcę?
Co zrobić, jeśli wykonawca źle policzył VAT?
Pytanie: Pytanie: W postępowaniu poniżej 30.000 euro po jego rozstrzygnięciu (przesłaniu protokołu wykonawcom) wykonawca, który nie złożył najkorzystniejszej oferty, pisze wiadomość o błędzie w swojej ofercie, polegającym na podwójnym naliczeniu VAT. Czy dokonać ponownego badania ofert? Czy pozostać przy wyborze z rozstrzygnięcia? Różnica ta spowodowałaby, iż ten wykonawca byłby najkorzystniejszy.