Podpisanie umowy nie jest objęte obowiązkiem zachowania formy elektronicznej

Pytanie: Pytanie: Czy w postępowaniu powyżej kwot unijnych w trybie przetargu nieograniczonego, który prowadzony jest elektronicznie (na daną chwilę zamawiający przesłał elektronicznie zawiadomienie o wyborze oferty najkorzystniejszej), wezwanie do podpisania umowy wybranego wykonawcę i podpisanie samej umowy należy również przeprowadzić w formie elektronicznej?

Kiedy wyjaśnić treść oferty, a kiedy ją odrzucić?

Pytanie: Pytanie: Zamówienie na roboty budowlane, poniżej progów unijnych, podzielono na cztery części. Ustalono wartość pierwszej części zamówienia na kwotę 4 961 351,64 zł netto, drugiej części zamówienia na kwotę 1 981 335,82 zł netto. Na sesji otwarcia ofert zamawiający określił kwoty jakie może przeznaczyć na realizację pierwszej części zamówienia 6 102 462,52 zł brutto, drugiej części zamówienia na 2 437 043,06 zł brutto. Jeden z oferentów złożył ofertę na pierwszą część zmówienia w kwocie 2 643 434,09 zł brutto i na drugą część zamówienia na kwotę 6 191 268,60 zł brutto. W załączniku do siwz projekcie umowy określono wynagrodzenie ryczałtowe, a w związku z tym nie posiadamy kosztorysów ofertowych na tym etapie postępowania. Z tego powodu zamawiający wszczął w stosunku do oferenta do części pierwszej jego oferty procedurę "rażąco niskiej ceny" na podstawie art. 90 ust. 1 ustawy Pzp. Otrzymaliśmy odpowiedź od oferenta, że "1. Oferowana kwota 2 643 434,09 zł brutto dla części pierwszej zadania powinna dotyczyć drugiej części zadania. 2. Pomyłka wynika z oczywistego błędu przy spisywaniu kwot z kosztorysów ofertowych do oferty przez kosztorysanta.". Zamawiający ma zamiar odrzucić ofertę wykonawcy dla pierwszej części zadania na podstawie art 89 ust. 1 punkt 2 i punkt 4 ustawy Pzp. Czy zamiar zamawiającego jest prawidłowy w świetle ustawy Pzp i orzecznictwa KIO.

Kiedy należy poprawić omyłkę w ofercie?

Pytanie: Pytanie: Prowadzimy postępowanie unijne, po otwarciu ofert zamawiający zauważył rozbieżności pomiędzy cenami wyliczanymi na "Platformie zakupowej" a "Formularzu cenowym", który był załącznikiem do siwz. Rozbieżności wynikają z innego sposobu obliczania ceny oraz z zaokrągleń. Przykład: Formularz cenowy zamawiającego: Wartość jednostkowa netto (5,90 zł) x ilość (30.000) = wartość netto (177 000,00zł) x kwota VAT (23%) 40 710,00 zł = cena łączna brutto (217 710,00zł) Obliczenia na "Platformie zakupowej": Wartość jednostkowa netto (5,90 zł) x VAT 23% (7,257 czyli po zaokrągleniu: 7,26) x ilość (30.000) = cena łączna brutto (217 800,00 zł). W informacji z otwarcia ofert zamawiający podał ceny z "Platformy zakupowej". Formularz cenowy (ten narzucony przez zamawiającego – załącznik do siwz) będzie stanowił załącznik do umowy i jest on dla nas bardziej wiążący. Co powinniśmy zrobić? Nie są to omyłki rachunkowe, ponieważ każdy sposób obliczenia ceny jest prawidłowy. Czy zrobić sprostowanie z informacji z otwarcia ofert?

Jak zwrócić wadium w postepowaniu prowadzonym w pełni elektronicznie

Pytanie: Pytanie: Przeprowadzamy postępowanie powyżej progów unijnych w pełnej elektronizacji. W jaki sposób po zakończeniu postępowania mamy dokonać zwrotu wadium wpłaconego w formie gwarancji bankowej/ubezpieczeniowej?

Jak właściwie zastosować kryterium innowacyjności?

Pytanie: Pytanie: Proszę o opinię, czy przy zastosowaniu kryterium innowacyjności zamawiającypowinien w siwz oraz ogłoszeniu dopuścić składanie ofert wariantowych?Poniżej przykład: A.      W przypadku deklarowanej realizacji zajęć według scenariuszyzawartych w programie – po 3 punkty za każdą kompetencję i etap. B.      W przypadku deklarowanej realizacji zajęć według zmodyfikowanychscenariuszy – po 3 punkty za każdą kompetencję i etap, zgodnie z treściąponiższych kryteriów: L.p. Treść kryterium  dla każdej kompetencji i etapuPunktacja za kryterium dla każdej kompetencji i etapu  1.      Dokonana modyfikacja przebiegu zajęć pozwala na pełną realizację założeń programowych (tj na osiągnięcie celów, rozwój wiedzy, umiejętności, postawy) 0-1p   2.      Dokonana modyfikacja metod i form pracy pozwala na pełną realizację założeń programowych (tj na osiągnięcie celów, rozwój wiedzy, umiejętności, postawy) 0-1p   3.      Dokonana modyfikacja materiałów i narzędzi pozwala na pełną realizację założeń programowych (tj na osiągnięcie celów, rozwój wiedzy, umiejętności,postawy) 0-1p Następnie uzyskana punktacja zostanie przeliczona według poniższego wzoru P.bad ------- x 30 = liczba punktów P. max.

Czy zamawiający może przedłużyć termin realizacji umowy do wykorzystania pełnej kwoty określonej w umowie

Pytanie: Pytanie: Zamawiającemu kończy się umowa na realizację usługi. Rozliczał się on z wykonawcą za faktycznie wykonane usługi, dzięki czemu w ramach umowy pozostała jeszcze kwota do wykorzystania. W dopuszczalnych zmianach nie zawarł informacji o ewentualnym przedłużeniu terminu realizacji umowy do wykorzystania kwoty umownej. Czy w tej sytuacji zamawiający może przedłużyć termin realizacji umowy do wykorzystania pełnej kwoty określonej w umowie?

Czy pracownik zamawiającego ponosi odpowiedzialność za prowadzenie postepowania?

Pytanie: Pytanie: Jaką odpowiedzialność personalną ponosi pracownik zamawiającego, specjalista ds. zamówień publicznych (niebędącą osobą której powierzono wykonywanie obowiązków kierownika zamawiającego), który jednak przygotowuje i podpisuje specyfikację, jest członkiem komisji przetargowej, sporządza wezwania do wyjaśnień. Proszę o konkretne wskazanie.

Czy można złożyć dwie oferty w postępowaniu?

Pytanie: Pytanie: Zamawiający prowadzi postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego dla zamówienia o wartości większej od kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Pzp. Za pośrednictwem epuap otrzymał od wykonawcy skompresowane (w tzw. 1 paczce) pliki wśród których znajdował się plik nr 1 oferta – wypełniona ręcznie i podpisana podpisem własnoręcznym oraz zapisana jako pdf a następnie podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym oraz plik nr 2 oferta – sporządzona elektronicznie w Word oraz opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Pliki 1 i 2 zawierają identyczne dane we wszystkich punktach oferty w tym w zakresie oferowanej ceny. Czy zamawiający powinien uznać iż otrzymał 1 ofertę gdyż oświadczenia woli są tu identyczne a jedynie przedstawiono je w 2 rożnych formach? Czy też powinien uznać iż wykonawca złożył 2 oferty w tym samym postępowaniu.