Pytanie: Zamawiający chce wszcząć postępowanie o udzielenie zamówienia na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu swojej gminy. W ramach sposobu obliczenia ceny zamierza wskazać, że cenę oferty stanowi suma cen za usługi podstawowe i za dodatkowe. Dalej w zamiarze zamawiającego jest, aby w formularzu cenowym wykonawcy podali zaoferowane przez siebie ceny jednostkowe za wykonanie usługi podstawowej. Z kolei ceny jednostkowe za wykonanie usługi dodatkowej zamawiający narzuciłby wykonawcom, tj. wskazał w formularzu cenowym jako obowiązujące na podstawie uchwały rady gminy. Powyższe spowodowałoby, że wykonawcy konkurowaliby pomiędzy sobą jedynie cenami za wykonanie usługi podstawowej i ewentualnie innymi pozacenowymi kryteriami oceny ofert. Cena za wykonanie usługi dodatkowej byłaby stała, a zatem pozostawałaby bez znaczenia przy ocenie i porównaniu ofert. Według szacunków zamawiającego wartość usługi podstawowej wynosi około 99,6% łącznej wartości zamówienia, natomiast wartość usługi dodatkowej wynosi około 0,4% łącznej wartości zamówienia. Czy narzucenie cen jednostkowych dla ustalonego przez zamawiającego zakresu zamówienia, które wynikają z aktów prawa miejscowego, jako składowych łącznej ceny oferty, które obowiązywałyby wszystkich wykonawców, jest działaniem dopuszczalnym w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego? Czy zakres zamówienia objęty cenami uregulowanymi przepisami prawa lokalnego jest zamówieniem publicznym?
czytaj więcej »