Pytanie: Jak oszacować wartość zamówienia, w sytuacji gdy zamawiający wie, że rocznie na określone usługi wydaje ponad 130.000 zł? Są to usługi, które można zakwalifikować jako zamówienia jednorodne, udzielane w częściach, sukcesywnie. Niestety z uwagi na różne okoliczności zamawiający nie jest w stanie oszacować ich konkretnej ilości zgodnie z art. 28 ustawy Pzp. Przykładem takiego zamówienia jest produkcja spotów reklamowych. Zamawiający rocznie zleca produkcję kilku różnych spotów. Mogą to być zarówno spoty animowane 2D, 3D, jak i spoty filmowe, każdy np. 15- lub 30-sekundowy. Wybór konkretnego rodzaju produkowanego spotu zależy od przyjętych założeń lub zaproponowanego scenariusza (scenariusz jest wliczony w cenę usługi produkcji spotów). Gdyby na początku roku znany był przedmiot danego spotu – temat/produkt, który ma promować/reklamować, można by wyprodukować je jednorazowo – stąd wniosek o ich jednostkowym charakterze. Ale z drugiej strony, zamawiający nie jest w stanie przewidzieć, kiedy i jakie tematy będą wymagały takiej promocji, choć jest świadomy, że łączna ich wartość przekroczy 130.000 zł. Czy takie zamówienia można szacować zgodnie z art. 35 ustawy Pzp jako usługi powtarzające się?
czytaj więcej »