Pytanie: Zamawiający przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego w reżimie krajowym. Procedura prowadzona jest w formie elektronicznej na komercy jnej platformie zakupowej. Komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami, zgodnie z wyborem zamawiającego, odbywa się przy użyciu środka komunikacji elektronicznej (platforma zakupowa). Poniżej zapisy SIWZ dotyczące komunikacji (istotne): „1. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest za pośrednictwem Platformy pod adresem: https://akademia-mil.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet. 2. Zamawiający dopuszcza składanie ofert w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy lub osobiście, listownie w formie papierowej. 3. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy (chyba że Zamawiający wskaże inaczej w wezwaniu do złożenia lub uzupełnienia dokumentów). 4. Szczegółowe informacje dotyczące korzystania z Platformy, proces zakładania konta i logowania się zostały zawarte w instrukcji udostępnionej przez Zamawiającego na Platformie w zakładce »Regulacje i procedury procesu zakupowego«. 8. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto na Platformie Zakupowej. 11. W przypadku gdy Wykonawca nie posiada konta użytkownika, wypełnia formularz rejestracyjny dostępny po kliknięciu funkcjonalności »Załóż konto za darmo«. Następnie Wykonawca postępuje zgodnie ze wskazówkami Marketplanet OnePlace, które otrzyma na wskazany w formularzu rejestracyjnym adres e-mail. 12. Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W związku z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia oferty w postaci elektronicznej. Wykonawca wraz z potwierdzeniem złożenia wniosku rejestracyjnego otrzyma informację o możliwości przyspieszenia procedury założenia konta, wówczas należy skontaktować się pod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu. 13. Po upływie terminu składania ofert wszelkie informacje i zawiadomienia przekazywane są między Zamawiającym a Wykonawcą w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy, po zalogowaniu się przez Wykonawcę na konto użytkownika, w zakładce „Korespondencja”. 14. Wszyscy Wykonawcy w celu bezproblemowej komunikacji z Zamawiającym na Platformie powinni przed upływem terminu składania ofert przystąpić do postępowania na Platformie poprzez funkcję »Przystąp do postępowania oraz posiadać założone konto w aplikacji Marketplanet OnePlace«. Jednocześnie zamawiający w postępowaniu dopuścił składanie ofert w postaci elektronicznej i pisemnej (papierowej). W postępowaniu zostało złożonych 7 ofert w postaci elektronicznej i 3 w postaci papierowej. Jeden z wykonawców, który złożył ofertę papierową, nie posiada konta na platformie zakupowej. W związku z tym zamawiający nie może korespondować z nim za pomocą platformy (m.in. nie może przesłać wezwania do złożenia dokumentów). Czy zamawiający może przesłać wezwanie do złożenia dokumentów w inny sposób, np. na adres poczty elektronicznej podany przez wykonawcę? Czy też taka oferta powinna podlegać odrzuceniu jako niezgodna z treścią SIWZ?
czytaj więcej »