Pytanie Zamierzam wszcząć postępowanie na utrzymanie urządzeń biurowych (drukarek, urządzeń wielofunkcyjnych oraz faksów) w stałej sprawności techniczno-użytkowej poprzez kompleksową usługę serwisową obejmującą przeglądy, naprawy i konserwacje oraz wyminę materiałów eksploatacyjnych w tym tuszy/tonerów i części zamiennych. Poszczególne składowe części zamówienia (usługa i dostawa) nie są obiektywnie możliwe do rozdzielenia. Jak oszacować wartość zamówienia? Muszę wziąć pod uwagę wszystkie koszty wykonawcy związane z realizacją umowy, w szczególności przeglądów konserwacyjnych, napraw, części zamiennych, materiałów eksploatacyjnych (z wyłączeniem papieru), ekspertyz, dojazdów, utylizacji oraz deinstalacji i instalacji urządzeń. Zakładam, że usługa serwisowa obejmuje również wymianę materiałów eksploatacyjnych w tym tonerów. Czy nie narażę się na zarzut, iż nie podzieliłam tego zamówienia na usługę i osobno dostawę (tzn. na części)? OdpowiedźW przypadku szacowania wartości zamówienia oraz podejmowania decyzji o podziale zamówienia na części należy wziąć pod uwagę całokształt okoliczności faktycznych i prawnych. Z informacji wskazanych przez pytającego wynika, że podział nie jest w tym przypadku konieczny, ale decyzja w tym zakresie powinna być podjęta z uwzględnieniem wszelkich faktycznych uwarunkowań, jakie mają związek z tym postępowaniem – nieprzedstawionych być może w pytaniu.
czytaj więcej »