Pytanie W zeszłym tygodniu mieliśmy pożar w jednym z naszych obiektów na składowisku odpadów komunalnych (sortownia odpadów selektywnie zbieranych). Straty dotyczą wnętrza hali, uszkodzone zostały m.in. bramy segmentowe, oszklenie, instalacja elektroenergetyczna, monitoring, wywietrzniki dachowe, kabina sortownicza. Konstrukcja obiektu nie została naruszona. Obecnie trwają prace (szacowane są straty) likwidatora szkód z towarzystwa ubezpieczeń. Potrzebujemy pilnie odbudować obiekt, gdyż musi być prowadzona segregacja odpadów (m.in. wymagane jest osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu). Straty szacujemy na ok. 600 tys. zł netto. Nie znamy jeszcze wyceny likwidatora i zakresu prac remontowych, jakie według niego powinny być wykonane. Proszę o podpowiedź, jak postąpić w tej sytuacji – czy trzeba korzystać z ustawy Pzp, jeżeli de facto otrzymamy odszkodowanie od ubezpieczyciela, czyli wydatkowane będą pieniądze z ubezpieczenia? Jeżeli tak, to w jakim trybie udzielić zamówienia? Czy możliwe jest np. zastosowanie art. 4 pkt 8 ustawy Pzp? Wykonywane będą w tym przypadku prace z kilku branż (w tym np. dostawy) przez różnych wykonawców.
czytaj więcej »