Pytanie: Pytanie Czy można zastosować tryb zamówienia z wolnej ręki do udzielenia zamówienia, którego przedmiotem jest wzajemna wymiana świadczeń reklamowych pomiędzy radiem a prasą? Przedmiot zamówienia polega na tym, że na łamach konkretnych tytułów prasowych (Wprost, Polityka, Rzeczpospolita, Wyborcza, Tygodnik Do Rzeczy, Newsweek) zamieszczane są reklamy programów radiowych i wydarzeń organizowanych przez radio, a na antenach programów radiowych emitowane są reklamy danego tytułu prasowego (tygodnika, dziennika). Wydawcą każdego z wymienionych tytułów prasowych jest inny podmiot. Decyzja o wyborze tytułów opiera się na analizie i badaniach pod różnymi aspektami, w zakresie zbieżności grup docelowych tych tytułów prasowych ze słuchaczami radia (poszczególnych programów radiowych) i uczestnikami wydarzeń organizowanych przez radio. Rozliczenie opisanej wymiany następują bezgotówkowo w drodze kompensaty wartości wzajemnych świadczeń. Czy udzielając zamówienia o tak określonym przedmiocie, w sytuacji gdy wydawcą każdego z wymienionych tytułów jest inny podmiot, możemy zastosować tryb zamówienia z wolnej ręki i przeprowadzić kilka postępowań w tym trybie z każdym z wydawców osobno, czy musimy jednak skorzystać w tym przypadku z trybu konkurencyjnego (np. przetargu nieograniczonego)?
czytaj więcej »