Jakie umowy trzeba publikować w rejestrze umów w sprawie zamówień publicznych?
Na podstawie art. 6 ustawy z 14 października 2021 r. o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw wprowadza się do ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych art. 34a. Wskazuje on na obowiązek prowadzenia rejestru umów, jakie zawierają jednostki sektora finansów publicznych. Czy wobec tego jednostki organizacyjne gminy posiadające status zamawiającego i odrębną księgowość (np. szkoły, biblioteki) będą zobowiązane prowadzić taki rejestr? Czy 1 lipca 2022 r. trzeba będzie wprowadzić do rejestru umowy zawarte od 1 stycznia 2022 r.? Czy w rejestrze trzeba będzie wskazywać jedynie umowy zawarte w formie pisemnej? Czy np. wydatek powyżej 500 zł realizowany na podstawie faktury (a więc umowy ustnej) także będzie podlegać rejestracji? Czy należy tutaj brać pod uwagę kwotę netto czy brutto? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w wyjaśnieniu naszej ekspertki.
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Vademecum zamówień publicznych
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Vademecum zamówień publicznych