Jak postąpić, gdy umowa nie została w całości zrealizowana z przyczyn po stronie wykonawcy

Pytanie: W 2019 roku przeprowadziliśmy dwa postępowania na usługi społeczne finansowane ze środków Unii Europejskiej oraz zawarliśmy dwie umowy z tym samym wykonawcą. W kwietniu 2020 roku otrzymaliśmy od wykonawcy informację, że Pani jest w ciąży i od stycznia 2020 roku przebywa na zwolnieniu lekarskim. Problem dotyczy dwóch umów. Umowa nr 1 obejmowała następujące prace: przeprowadzenie szkolenia informacyjno-instruktażowego dla nauczycieli chemii w ramach projektu Zdolni z Pomorza. Umowa ta nie została w ogóle zrealizowana, gdyż termin wykonania zawartych w niej działań przypadał na okres marzec – maj 2020 roku. Czy w tej sytuacji można ją anulować? Umowa nr 2 obejmowała sprawdzenie zadań konkursowych z chemii z dwóch etapów konkursu (powiatowego i wojewódzkiego). Zrealizowana została przez wykonawcę tylko część umowy – sprawdzono pierwszy etap (drugi zaplanowany był na maj – czerwiec 2020 roku). W związku z tym, że nie może wywiązać się z dalszych zobowiązań wynikających z podpisanej umowy nr 2, mamy problem z realizacją działań. W naszym zapytaniu ofertowym oraz umowie z wykonawcą nie przewidywaliśmy rozdzielności poszczególnych etapów działań. Czy takie zamówienie można unieważnić w części niezrealizowanej? Czy można dokonać wyliczenia etapów realizacji umowy i zapłacić za zrealizowaną pracę? Czy można ogłosić nowe zamówienie na usługi społeczne w celu wyłonienia nowego wykonawcy, który zrealizuje pozostałe działania? Proszę również o odpowiedź na pytania: Jak odstąpić od takich umów? Jaka jest podstawa prawna odstąpienia od umowy? Jaka obowiązuje procedura postępowania w takim przypadku?

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Vademecum zamówień publicznych
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Vademecum zamówień publicznych

ZOBACZ OFERTĘ